Om du vill bygga ditt varumärke online kan artikelmarknadsföring vara ett bra alternativ. Artikelmarknadsföring gör att du kan etablera ditt varumärkes auktoritet inom din bransch och överglänsa dina konkurrenter. Du måste dock se till att du skapar artiklar som är trovärdiga och innehåller referenser till solida källor.
På så sätt kommer dina artiklar att generera hänvisningstrafik och organisk söktrafik. Ju mer värdefullt och trovärdigt ditt innehåll är, desto större är sannolikheten att din publik blir lojal.
- Om det görs på rätt sätt kan artikelmarknadsföring hjälpa dig att öka SEO och sidrankning, vilket resulterar i en högre webbplatsrankning.
- Denna typ av marknadsföring är också den billigaste formen av reklam – artiklarna stannar på din webbplats så länge du har den online och indexeras i sökmotorerna.
- Detta gör att du kan nå en mycket större publik för mindre pengar. Dessutom är artikelmarknadsföring ett gratis sätt att annonsera, så länge du har relevant innehåll och kan skriva fritt kommer det inte att kosta dig någonting.
När du har skapat en artikel och publicerat den måste du införliva den mest effektiva SEO-strategin för innehållet. Du kan använda ett SEO-plugin på alla plattformar för att förbättra din artikels SEO-poäng. Detta plugin analyserar din artikels metabeskrivning, titel och nyckelordstäthet för att se till att den är optimerad för sökmotorer. Du kan också använda WordPress-plugins, till exempel Yoast, för att förbättra läsarnas engagemang och öka trafiken från sociala medier.