Okategoriserade

Artikelmarknadsföring – Använd visuella element och bilder för att locka läsare

Att skriva artiklar är en kraftfull strategi för att marknadsföra ditt företag på nätet. När det görs på rätt sätt kan det hjälpa dig att bygga upp en närvaro och bevisa din expertis för konsumenterna. Glöm dock inte att artikelmarknadsföring inte bara handlar om nyckelord eller att få backlinks.

Om du vill bli uppmärksammad och öka din försäljning bör du inkludera andra element i dina artiklar. Här är några förslag för att locka till sig läsare. Om du använder visuella element och bilder för att locka publikens uppmärksamhet kan du skapa en engagerande artikel.

Innehållsmarknadsföring är ett effektivt sätt att få ett stort antal användare på nätet. Människor läser artiklar för att lära sig mer om ett visst ämne, vilket ökar deras sannolikhet att göra ett köp. Det hjälper också till att bygga upp varumärkeskännedom och uppmuntrar läsarna att följa dig på sociala medier. Människor gillar att läsa innehåll lika mycket som att titta på videor, vilket gör det till ett utmärkt sätt att komma i kontakt med din idealmarknad. Att skriva artiklar hjälper dig också att öka din webbplats sökmotorrankning, så att fler människor kan hitta ditt innehåll.

Som en del av din digitala marknadsföringsstrategi bör du också överväga att använda en blogg. Strategin ska hjälpa dig att skapa nytt innehåll samt generera mer trafik och prenumeranter. Om du har en blogg kan du använda den för att skapa en lista med ämnen som du tror att dina läsare skulle gilla. Dessa idéer kan sedan bli föremål för dina artiklar. Med en blogg kan du skapa en lista över ämnen som inspirerar din publik att klicka på dina länkar.

Hur du främjar ditt företag online med artiklar

Om du letar efter ett sätt att marknadsföra ditt företag online bör du skriva artiklar. Dessa artiklar bör vara gratis att publicera på vilken webbplats som helst så länge de innehåller ditt namn, webbplatsadress, meddelande och en länk till din webbplats. Många internetbesökare kommer till internet för att söka efter viss information. Om de är välskrivna och informativa kan de bli populära i sig själva. Det finns många sätt att marknadsföra ditt företag på nätet.

Artikelinlämningar till artikelkataloger skapar inkommande länkar till din webbplats. De stora sökmotorerna rankar webbplatser baserat på antalet länkar de får från andra webbplatser, så ju fler artiklar du skickar in, desto högre rankas du. Du kommer att kunna skapa en evig annonsering gratis. Men innan du skickar in dina artiklar är det viktigt att kontrollera webbplatsens trovärdighet och kvaliteten på andra artiklar som publicerats på webbplatsen. De flesta bra artikelsajter har riktlinjer för hur man skriver artiklar, bland annat hur många länkar man får inkludera.

  • Om du letar efter actionfyllda artiklar kan du överväga att läsa WMT:s blogg om digital marknadsföring.
  • Bloggens innehåll täcker alla typer av digital marknadsföring, från konverteringsoptimering till innehållsfrämjande åtgärder till webbplatsdesign och användarupplevelse.
  • Den innehåller också ett utrymme för att nätverka med andra yrkesverksamma inom digital marknadsföring och webbseminarier.

Du lär dig hur du kan öka trafiken och försäljningen genom en mängd olika digitala marknadsföringskanaler. Oavsett om du är nybörjare eller erfaren yrkesman erbjuder WMT:s blogg om digital marknadsföring värdefulla insikter och tips för att öka framgången för din webbplats.

Hur man använder social marknadsföring för att påverka konsumenterna

Social marknadsföring har betraktats som en distinkt disciplin inom marknadsföring sedan 1970-talet. I sin bok Social Marketing: Changing Behaviors for Good, skilde Philip Kotler ut området för första gången. Han konstaterade också att plattformar för sociala medier var mer kostnadseffektiva än traditionella reklammetoder. Kotler hävdade att sociala medier kunde påverka beteendet hos både konsumenter och företag. Det är dock inte klart hur en sådan förändring ska ske. I den här artikeln ska vi titta på några av de sätt som social marknadsföring kan användas för att påverka konsumenterna.

Social marknadsföring är ett kraftfullt sätt att påverka samhällsförändringar genom att sälja en produkt, livsstil eller vana som hjälper samhället. På detta sätt konkurrerar du med andra om att påverka tankar, beteenden och handlingar.

De flesta kampanjer för social marknadsföring sponsras av ideella organisationer eller statliga myndigheter, t.ex. koalitioner för trafiksäkerhet och räddningstjänster. I sällsynta fall driver ett kommersiellt varumärke en kampanj för att främja en social sak. Social marknadsföring är ett utmärkt sätt att göra en bestående inverkan på ett samhälle eller en nation.

Att främja en social idé är det centrala elementet i social marknadsföring. Sociala marknadsförare använder alla kanaler för att sälja sin idé. Ett utmärkt exempel på framgångsrik marknadsföring är kampanjen ”Bob” som lanserades i Belgien 1995. Den har antagits av 17 länder i Europa. Kampanjen använder olika medier för att främja en hälsosammare livsstil. Dessutom delar de ut nyckelringar i varje ”touchpoint” för att uppmuntra individer att delta i kampanjen. Detta förlänger kommunikationsinsatsen och stärker det individuella engagemanget.

Klicka här för mer info