Okategoriserade

En introduktion till konditionsträning

Konditions övningar kan göras av vem som helst, men det finns flera saker som måste förstås innan du börjar. Inte alla människor är utskurna för att vara löpare eller cyklister. Det är därför fitness experter uppmuntra konditionsträning som promenader, löpning, simning och andra former av aeroba övningar. Alla dessa har visat sig vara bra för hjärtat och kärlsystemet.

Innan du börjar någon konditionsträning, se till att du har tillräckligt med energi för att utöva i minst 30 minuter om dagen. Om du inte kan hitta ett sätt att passa en hel timme in på dagen, börja sedan med att göra bara tio minuter om dagen. Du kommer att bli förvånad över hur mycket bättre du mår. Gå i måttlig takt i minst 30 minuter tre gånger i veckan. Det kan tyckas enkelt, men om du är ny på att utöva, hittar du att det tar lite tid för kroppen att vänja sig vid takten. Genom att ta det långsamt ett tag kommer du inte bara att känna dig mer strömförande, men du kommer också att minska risken att utveckla hjärtsjukdomar. Konditionsövningar är särskilt bra för att upprätthålla ett gott hjärta.

Det finns en mängd olika promenader som finns i ditt område. Det finns även utomhus spår och löparbanor. Många gym erbjuder ett antal inomhusaktiviteter som löpband utbildning, cykling och simning som kan göras i avskildhet i ditt eget hem. Om du har lyxen av tid och en pool, kan du hyra en båt och ta en semester för att njuta av lite kul i solen. Oavsett vilken typ av motion du väljer, är det viktigt att se till att du får det hjärta du behöver. Studier har visat att det finns en optimal nivå av fetter i kosten. Och, mängden mat som du äter bestämmer de kalorier du bränner. För att gå ner i vikt, måste du få rätt mängd kalorier. När ditt hjärta fungerar, det kan bränna kalorier och fett i en ökad takt.

Stärk dina muskler

En annan form av konditionsträning som dina muskler kommer att älska är styrketräning. Detta är också ett bra sätt att stärka dina muskler. Styrketräning bränner kalorier också. Och även om det inte garanterar att du kommer att få sex-pack abs du alltid velat, det gör underverk för att bygga upp kroppens massa och den övergripande tonen i dina muskler.

Promenader, löpning, cykling och simning är de mest populära formerna av konditionsträning. Det är dock viktigt att komma ihåg att du inte behöver göra dem alla för att få bästa resultat. Genom att göra några enkla övningar, du kan få bra resultat utan att göra dig springa eller cykla runt blocket. Men när du vill komma i form, är det bäst att arbeta på de stora muskelgrupper i kroppen. Genom att göra några av dessa övningar, Du kan dra nytta av alla hälsofördelar med regelbundna aeroba övningar. Konditionsträning kan hjälpa dig gå ner i vikt, bygga upp muskler och tona upp din kropp. Med så många bra skäl att utföra konditionsträning, är det viktigt att komma ihåg att var och en av oss har olika behov. Att hitta rätt träning för dig beror på dina mål och din kondition.

För mer om hälsa och träning besök denna sida heartrate.se.